måndag 24 november 2008

Sprutor

Idag har vi (Tobias och Jag) varit på lasarettet och tagit sprutor, totalt 9 st blev det. Det han får är för Katt, Björk och Timotej. Först blev det en omgång av varje med en dos på 0.1. Sen fick vi sitta och vänta i 30 min. Man får inte ens lämna väntrummet utifall det skulle bli en allergisk reaktion eller chock. Sen var det dags igen, med samma dos och 30 min väntan. Sista omgången höjde dom till 0.5 och ytterligare 30 min väntan och sen fick vi åka hem.
Det var inte tvång att ta 3 omgångar, utan det hängde på reaktioner och hur Tobias klarade av sprutor. Men sprutorna var inga problem, jag är så stolt över honom.
Nu ska vi åka in en dag varje vecka i 6 veckors tid för att få upp doseringen. Hade Tobias inte pallat 3 omgångar idag så hade det blivit 8 veckor på raken. När man sen är uppe i rätt dosering så blir det 6:e vecka som detta upprepas.




På kvällen åkte jag ner och tränade i snöyran, Caroline och Minos var där, annars var det helt tomt på plan.

Tjingeling

Inga kommentarer: