lördag 13 december 2008

Lucia

Har visst varit lite slarvig med skrivandet. Får försöka skärpa till mig ;-)
Idag är det lucia och hur firar vi det. Inte alls egentligen. Tobias favvo kusin Jacob har sovit här inatt och Emma var hemma på morgonen-förmiddagen för deras skull. Ubbe och jag åkte till Nyköping för att handla lite julklappar. Blev färdig med Jespers och Bernhards. Får väl fortsätta nästa helg haha.
När vi kom hem vid 13.30 så tog jag ut Bernhard direkt, vi knalla bort till gärdet och träna dryga timmen. Det var så härligt skönt att få vara ute när det är ljust för en gång skull. (Numera är det mörkt både när jag går till jobbet och kommer hem. Så det är bara helgerna man får njuta av ljuset.)
Läggandet och apporteringen funkar bra nu. Så vårt nya mål är ställande. Känns som det är väldigt långt bort innan vi får in det momentet, men jag har ju lärt mig av läggandet och framförallt apporteringen att rätt var det är så trillar polletten ner och allt sitter och då känns allt så himlans bra och lätt.

Tjingeling

Inga kommentarer: