torsdag 25 december 2008

Skratta eller ........

Julaftonsmorgon började riktigt skönt, vi fick sova. Det är inte vanligt i vårat hus när det är någon speciell dag. Våra barn, ja dom stora har väl blivit bättre, men dom var precis likadana förr, dom kan inte sova länge när det är julafton, födelsedag, semester resa, påskafton, ja ni vet alla dagar som är lite speciella. Men i år fick vi sova och det var så skönt men snopet när vi väl vaknade.
Bernhard han var rolig han, han brydde sig inte ett dugg om alla klappar som legat under granen tills han fick sitt första från Mormor o Morfar. Ett paket med en prinskorv i. Efter det så var han med och kollade varenda paket som öppnades, uj vad vi skrattade åt honom.
När sista paketet var utdelat så saknade vi ett paket till Tobias som jag o Ubbe köpt. Vi kollade under granen flera gånger, vi tittade under soffan, under fötöljen, bakom dessa men inget paket. Då hör vi Tobias i trappen, hmmm Nu tror jag att jag vet. Alla blickar vänder sig dit och jag frågar, vad är det du vet?. Det är nog det paketet jag öppnade förut, jaha, närdå förrut frågar jag. I morse säger han...............Det var sovmorgonen, han har hämtat upp ett paket till sitt rum i smyg och suttit där och byggt ihop legot som det innehöll :-) Jag kunde inte låta bli att börja skratta, han såg så skamsen ut där han stod i trappen på väg upp med alla julklappar som han kunde bära.

Mindre skratt blev det när man hörde nyheterna på tv, rån överfall i lilla Oxelösund. Detta ett par kvarter från oss. Blir så j-a förbannad, ska inte folk få vara trygga i sina hem heller och på självaste julafton. Fy fabian alltså.
Länk till våran lokaltidning: http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&sect2=158&id=257710

Tjingeling

Inga kommentarer: