fredag 16 januari 2009

Älskade Fredag....

Tänk att det är sådan skillnad att gå till jobbet på Torsdag morgon o Fredag morgon. Man är alltid mera uppåt och gladare på Fredagen iaf jag.
Fast nu har jag varit lite risig, vet inte om Tobias skickat över något skit på mig :-( Jag har frusit konstant i 2 dagar, ont i huvudet o halsen.

Igår var Bernhard o jag på klubben, tävlingsträning var det denna kväll. Catrin dirigera oss i fritt följ och första halvan av momentet kändes det som om jag hade en elithund bredvid mig. Han gick så j-a perfekt. Catrin tjoa att det var skitsnyggt, jag själv kände hur rätt o perfekt det kändes, men sen så tappa han en del av fokusen o det var inte lika bra sista delen. Men vadå, då hade vi träna o nötit en hel del innan under kvällen så det är helt förståligt. Men gud va häftigt.

En annan rolig sak som hände var apporteringen, jag hade hämtat bocken i väskan när Catrin kom förbi med Drillan och vi stod o prata, tänkte väl inte på det men höll väl på o vände o vred på apporten i händerna medans vi pratade. Då sätter Bernhard igång o piper, han är superhet på apporten, han fixar ju momentet idag, men det tillhör inte hans favoriter. Men nu har vi inte tränat det så ofta och mitt bollande med den medans jag pratade gjorde kanske susen igår då haha.

Lille Milton går som en dröm i kopplet, han är jätteduktig. Idag var vi nere på stan med hundarna och Milton träffa på sin första kundvagn, uj vad det skramla när en kund kom ut med en vagn på dom grusiga plattorna. Jag fortsatte att stå helt stilla som jag gjort innan o studerade honom i ögonvrån hihi. Han backade lite så han fick lite skydd bakom mig o Bernhard, men han följde nyfiket vagnen mer än så var det inte. Och inte gjorde han något medans vi var ute, men direkt när vi kom hem så kissa han på golvet. Så träligt, ut med honom på baksidan och då bajja han. Verkar som det tar emot att göra "toa" besök på främmande mark.......

Tjingeling

Inga kommentarer: