söndag 17 augusti 2008

Var ska jag börja

Jo, jag börjar där jag slutade, våran Tisdagsträning. Roger kom ner och pratade med oss och tittade när vi körde. Han var klar med att säga att han inte var intresserad av att leda någon form av allmänlydnad, utan han vill köra tävlingsmoment och att vi ska ha sikte på att tävla. Hjälp, kan man ta valium eller? jag som enligt Veronika slutat andas när jag ska in i utställningsringen haha. Men men känner man att man går framåt och att man kanske faktiskt kan fixa det så kanske det går.
Vi är alla på olika nivå, några som jag ska börja i 1:an och några ska börja i 3:an.
Roger är utbildad instruktör och har tävlat i lydnad och bruksgrenar på elitnivå, dessutom är han rättfram och ärlig, törs säga vad han tycker och tänker. Bättre kan det inte bli.
Han var villig att hjälpa våran träningsgrupp, det är ju helt underbart.



Onsdagen blev lite av en vilodag, vanliga promenader. Torsdag likaså.
Fredagen tog Ubbe Bernhard på en liten cykeltur. Jag själv åkte till Rosvalla i Nyköping efter jobbet. Våran brukshundklubb är med och arrangerar den utställningen och det ligger en massa jobb bakom. Själv kunde jag bara hjälpa till med att bygga upp den på Fredagen och riva på Söndagen då jag själv skulle ställa Bernhard båda dagarna.
När jag kom hem från Rosvalla på Fredagen var det dags att bada Bernhard och föna honom. Sen var det hopp i säng och det blev rätt sent.
Att riva allt gick faktiskt rätt snabbt, var hemma 18:15 men visst är man rätt mör nu. Det var en rutten utställningsdag idag, regn, regn och åter regn. Var så blöt och trött när jag kom hem.
Men jag suger fortfarande på min lilla karamell, i kritigen stod det Välpresenterad och det värmde mitt nybörjar hjärta i blötvädret.


Bernhard blev 4:a i kk i Norrköping och 3:a i kk i Nyköping. Är jättenöjd med det.
Syrran Ebba blev reserv i kk i Nyköping.
Pappa Joker blev 2:a i kk i Nyköping. Maddes andra hundar gick oxå bra.
Alfons blev 2:a med CK i Norrköping och Diesel blev 1:a med CK i Norrköping och 3:a med CK i Nyköping.
Tror att det stämmer



Nu är det snart natti natti, undrar om jag hinner få ner huvudet på kudden innan jag somnar??

Imorgon är det allmänträning.......

Inga kommentarer: