söndag 24 augusti 2008

I Tisdags var vi och tränade, allt gick bra utom fritt följ, där han plogade hela tiden. Men idag gick det jättebra, så det är lite fram och tillbaka med det momentet.
I Lördags la jag ett blodspår, men det blev lite tufft för Bernhard. Jag hade så lite blod kvar så jag spädde det nog lite väl mycket med vatten. Dessutom la jag väldigt lite på varje ställe. 4 timmar drygt och 2 vinklar. Han fick jobba hårt och ringade även på en raksträcka. Men han klarade spåret :-)



Annars har vi röjt på tomten hela helgen. Klippt häck, rensat ogräs. Idag röjde vi sly och mindre träd mellan muren och garaget. Bernhard hjälpte till på sitt sätt. Drog i grenar lite här och där haha.
På eftermiddagen åkte vi hem till Rickard och Tessan och fika, fick med mig 4 rådjursklövar. Det tackar jag för.

Imorgon börjar skolan för barnen. Emma börjar 9:an, Jesper 8:an och Tobias 2:an. Så snart drar det igång med läxläsning igen. Pust
Jag själv ska till frissan imorgon efter jobbet, vilket är på tiden då jag inte gjort något sen i våras.

Tjingeling

Inga kommentarer: