måndag 17 november 2008

Säsongens kortaste träningspass

Ja så blev det ikväll. Kom ner till klubben och det stod ett antal bilar där, men alla verkade vara på väg hem. Antog att det varit någon kurs som slutat. Såg att Marita och 1 till iaf var nere på plan och tränade så Bernhard och jag gick sakta och försiktigt i mörkret ner mot den upplysta plan.
Körde lite fot, inkallning och läggande. Sen ropa Marita att hon skulle åka. Lite undrande frågade jag var alla var någonstans. Då berättade hon att hon varit på klubben sen 15 på eftermiddagen pga inbrott i klubbstugan :-0. Frysen hade den/dom lämnat öppen så maten var förstörd, dom hade även tagit en del saker, men inte allt. Så det kändes inte som omöjligt att dom kunde komma tillbaka.
Marita åkte och där var då bara jag och Bernhard, full belysning på plan och ett totalt mörker omslöt oss. Då började en annan tänka, vad gör jag om jag hör en bil, kan det vara tjuvarna??? Fasiken det gick ju inte att träna, så vi började knalla upp mot klubbstugan, in i det totala mörkret, bilen gick överhuvudtaget att se. Marita ville att jag skulle släcka belysningen till plan. Men det gick bara inte, det var så svart så svart och hjärtat bara bultade. Tur att det är timer på belysningen, så hela värden var det ju inte att jag hoppar över släckningen. Att man ska vara så inni bomben mörkrädd. Kände mig inte lugn förrän jag fått bilen i rullning. Så träningen blev ca: 15-20min.

En annan tråkig sak, mer personlig sådan gäller min mobiltelefon som jag saknat i helgen. Misstänkte att jag glömt den i jobbjackan. Men när jag kom till jobbet imorse och satte på mig mina byxor så upptäckte jag att dom låg i byxfickan, det var ju skit bra såvida dom inte var nytvättade som dom va. Kan tala om att den var totalt stendöd.

Morgondagen borde ju vara något bättre.....
Tjingeling

Inga kommentarer: