söndag 9 november 2008

Fre-Sön=Hund

Denna helg har det varit mycket hund. I Fredags började tävlingscirkeln. Vi pratade en hel del om hur vi ska lägga upp cirkeln. Vad, hur och var vi ska träna, det ska bli roligt. Mitt mål är att starta i 1:an i Mars, ja nu var det sagt så det är bara att träna på.

I Lördags var jag o Emma på föreläsning om hundens anotomi och IR behandling. Vi fick även se när hon demonstrerade på Lisa hur en IR behandling går till. Hon såg mest ut att mysa.

Idag var det tävling på klubben, klass 1-elit. Jag skrev domarprotokoll för elitklassen för första gången. Jättekul att höra vad domaren tittar på och vad han drar av poäng för. Åkte hemifrån 7.30 det hade slutat regna men var rått och kallt. Åkte hem vid 12 och käka lite. Kl 13 åkte jag ner igen tillsammans med Bernhard för att kolla klass 1. Men jag orkade bara kolla på 8 ekipage, var så frusen och trött. var hemma stax efter 16.
Men en lärorik dag har det varit :-)

Tjingeling

Inga kommentarer: