tisdag 14 april 2009

Marley and me

Såg filmen häromkvällen och insåg att Milton är inte ensam i världen. En sevärd film med massor av tårar i slutet. Milton fortsätter sin karriär som ligist :-) Kan inte ens räkna upp allt sen sist, men lyckades rädda mina nya glasögon häromdagen som han fått tag i. Telefonkabeln håller Ubbe som bäst på att skarva nu, för den var helt av.
För att leva med Milton krävs en portion humor och tålamod. Han är en väldigt speciell hund men ack så go.
Träningen går bra för Emma, han gillar att få följa med på allt man hittar på.

Han var faktiskt lugn några dagar, han var dålig i magen och mådde pyton. Inte alls bra då Milton inte har något överskott att leva på. Hängig dåsig och man riktigt led med honom. Men som sagt nu är han i toppform igen.
Även Bernhard åkte på en släng av detta men mår bättre idag. Han har behållit allt han har ätit idag och är pigg och glad.
Undrar om det var en släng av influensa, eftersom Milton hann bli bra innan det var dags för Bernhard att däcka. Om dom ätit något olämpligt borde dom ju kroknat samtidigt. Eller ? ja skönt att dom mår bättre iaf.

Så träning har det varit sämre med nu, inget alls när dom varit sjuka. Dom har fått ta det lugnt och en massa extra gos har det blivit.
Istället blev det en tur till Norrköping med Emma som ville shoppa. Det blev även en sväng till Kolmården en annan dag med Tobias som ville se hajungen. (Även Jesper & Jakob var med) Men det var ju ett större skämt. Hajungen visades enbart på en laptop i webbcam som inte fungerade när vi var där.
Fönstertvätt, ur rensning i grabbarnas rum och allmän städning av huset.
Altan är tvättad och vi har pysslat i trädgården.

Så här sitter jag nu och undrar om jag glömt något, är det något jag missat. Eller är det så att jag faktiskt inte har något inbokat idag så jag kan sitta här vid datorn i lugn och ro :-)
Idag har jag bara varit ute med hundarna och sen var Emma & jag iväg o fixade träningskläder till henne.

Lite allmänt skvaller då......

Bernhard kullsyster ska paras med Hugo nästa löp, syrran ska blir morsa, uj vad tiden går.

Marie (Bernhard & Miltons uppfödare) har ju två nya valpisar hemma, varav tiken Alice´s kullbror går på Miltons valpkurs. En supermysig cockerkille.

Vill hälsa Malin välkommen tillbaka till EPO :-) syns på Fredag. Grattis. ps glöm inte att boka den 30 Maj.


Tjingeling

Inga kommentarer: