lördag 14 februari 2009

Tiden går

Ja nu var det ett tag sen jag skrev igen, får skylla på min huvudvärk :-) Den har jag haft i hur många dagar som helst och är så irriterande. Man har ju så dåligt tålamod med motgångar både hemma och på jobbet när det moler o värker konstant.

Fast det har ju hänt en hel del faktiskt fast jag har huvudvärk.
Har blivit tillfrågad att vara med som assistent på klubbens valpkurs. Vilket är kul, för det är ju Emma som vill gå kursen med Milton. Hoppas nu bara att jag gör någon nytta där.

På årsmöter i igår blev jag vald som sekreterare i klubben på 2 år. Så nu måste jag träna på att skiva protokoll osv. Fick börja på en gång då vår gamla sekreterare var sjuk.

Idag åkte Malin, Anna, Lisa och jag till Linköping för att tävla i lydnad. Maggan och hennes kille kom oxå ner för att titta och socialträna Kimus.
Solen sken för fulla muggar och det var minusgrader Idealväder under vintern att träna och tävla i.
För Malin och mig var det premiär. Bernhard och jag fixade ett första pris med marginalerna på vår sida. Det som var synd är att han krånglat på platsläggningen sista veckorna på träning, vilket oxå hände nu under tävlingen. Men vi nollade inte eftersom han la sig igen när jag fjärrdirigerade honom, så jag behövde aldrig flytta mig. Sen så höll jag på att sabba allt vid hoppet. När vi skulle gå och ställa oss på plats så brydde jag mig inte när han nosade på hindret när vi gick förbi. Fick sedan höra att jag kunde blivit diskad från hela tävlingen om han kissat eller hoppat :-o hade ingen aning om detta så där lärde jag mig en läxa. Domarna nämnde även detta på prisutdelningen att vi lyckats skrämma dom rejält av detta misstag.
Lisa hade chansen att fixa sitt LP1 vilket hon oxå gjorde. GRATTIS Lisa & Nelly.
Malin fick ett 3:e pris, Fucus reste sig på platsläggningen och därmed nollade dom momentet och förlorade dyrbara 30 poäng. Annars gick allt jättebra för dom.
Anna hade en sämre dag med Pommac i klass 3 som nollade i moment som annars funkat på tävling o träning.

Tjingeling

Inga kommentarer: