söndag 7 september 2008

Testade ett kortare anlagsspår

I Fredags la Malin ett anlagsspår till Bernhard. Det blev lite kortare pga ett stup i skogen så ca: 500m med vinklar och bloduppehåll. Bernhard är klok och duktig och klarade det på 20 min. Jag själv är däremot lite trögare och måste lära mig att läsa och lita på honom. Malin påpeka att jag berömde honom vid varje snittsel och hota med osnittslat nästa gång haha. Tänk vad många omedvetna tokigheter man gör ibland. Tur att man har ärliga vänner som påpekar sådant, så man kan rätta till sådant.
Focus fick gå i spåret som andra hund och klarade det gallant.

I Lördags var det trimkurs i Linköping hemma hos Madde. Det var Madde och Jill som höll i kursen. Åkte hemmifrån kl 8,30

En totalt avslappnad Bernhard när jag klippet tassarna.

Bernhard uppfödare Marie med Bernhards mamma Tyra var oxå där, hon passade på att trimma Tyra i vårat sällskap.

Nova lugn och still

Det var lite läbbigt att köra trimmern men det är nog sådant som ger sig när man kört flera gånger. Det är himlans mycket att tänka på. Virvlar hit och dit, inte hålla i pälsen mm mm. Sen gäller det att ha rätt sax i handen haha.
Vi fick lunch och fika som Torbjörn servade med. En riktigt trevlig och lärorik dag. Resan hem gick lätt, det hade slutat regna och det var lite trafik tillskillnad på morgonen när jag åkte ner.
Var hemma stax för 17.

Då var det bara att hoppa i duschen och göra mig i ordning och vänta in Lenita och Malin som skulle komma hit och äta. Lite dubbelbokat blev det, tur man har en snäll man som hjälpte till med massor så jag hant med allt denna dag.
Lite snopet när han grillat köttet att gasolen tog slut haha, grönsakerna fick han fixa inne.

Det är inte lätt alla gånger att öppna en flaska bubbel haha, efter otaliga försök av Lenita så lämnade hon över jobbet till Malin som sen lyckade öppna flaskan tillslut.


Och imorgon är det då dags att jobba igen. Träning på kvällen om det är hyfsat väder blir det nog oxå.

Tjingeling

Inga kommentarer: