onsdag 10 september 2008

Apport träning

I Måndags blev det ingen träning, mosig och hängig hela dagen. När det sen regnade på kvällen så orka jag bara inte.
På Tisdagen åkte vi dock ner, frusen och lite hängig men bättre väder. Roger var nere och jag tog upp problemet att börja träna apportering med Bernhard. Han vill ju inte hålla i apportbocken. Och tar han den spottar han ut den fort som sjutton. Men efter lite tips från Roger och resten av gänget så ha jag kommit fram till ett sätt som verkar funka på honom. Så nu har man lite att pyssla med.

Idag skulle jag ha röntgat ryggen, dvs om jag läst sid 2 i kallelsen lite tidigare och inte igår kväll efter träningen. Där stod det att jag skulle käka Toilax piller mm från kl 12 igår :-o Det var bara och ringa återbud till tiden och förklara. Trevlig personal som skratta och gav mig en ny tid. Glad som sjutton att det blev en Måndag denna gång. Sen tittade jag till i kalendern och förstod att Söndagen när det är dags för pillrerna så är jag på utställning i Kolmåren, hmmmm. Ja ja får väl börja när jag kommer hem därifrån då.

I morgon är det dags för Emma och Bernhard, hundungdomen kör sina aktiviteter på Torsdagar. En hel del aggility lär det bli förstår jag.

Tjingeling

Inga kommentarer: