fredag 18 juli 2008

Hemma igen







Kom hem igår, men inte som jag tänkt. I Onsdags kroknade jag med feber och jätte ont i halsen. Så på Torsdag gav jag upp och vi åkte hem.

Men annars var det jättebra på Vibäck. Vi hade fint väder, sola och bada. Spelade fotboll, kubb, femkamp, basta, åkte ring efter båten mm. Sussa och jag tog en tjejbastukväll med öl och grilla korv i folie på bastuagget. Vi hade en blandning av barn och ungdomar med oss. Bortsett från våra egna 3 så bodde även kusinen Jacob hos oss över helgen. Sen kom Emmas pojkvän Robin K och onsdag till torsdag kom även Robin D min gudson.


Med Bernhard blev det lite lydnad på gräsplan, ett föremåls spår och vanliga promenader. Men socialt har det varit för honom.
Hans "fnysningar" har försvunnit, så då var det noskvalster han hade. Skönt det så det inte blir någon allergi utredning.

Här hemma hade jag helst velat påta lite i trädgården, men det går ju inte. Så jag har läst, tittat på TV och fixat en banner till Bernhard. Har fortfarande feber och ont i halsen. Hoppas det ger sig, jag ska på spa resa till Tallin på Onsdag.


Ubbe kom hem med 9 rosor idag, en för varje år vi varit gifta. Det är inte så vanligt att varken han eller jag kommer ihåg detta. Så det var kul.


Tjingeling



Inga kommentarer: