lördag 19 december 2009

Kloklippning

Idag klippte jag klorna på Migo för andra gången, första gången var för 2 dagar sedan men då naggade jag bara topparna för att det skulle gå fort och för att se hur det gick. Inga problem där inte. Varken första gången eller idag.
Bernhard o Milton fick oxå en omgång manikyr eller kanske pedikyr eller rentav både och haha.

Bernhard, Milton o jag tog oss en riktigt skön promenad idag. Tog oss hmmm, kanske lite fel uttryck, jag var lagom klädd så jag varken frös eller svettades så det var så himlans skönt.
Men vädret var superlokalt måste jag säga, kunde se att det snöade som bara den 500 meter framför mig men inget över mig. Sen gick man in i snökaoset och lika plötsligt upphör det. Så höll det på i slutet på promenaden.

På kvällen åkte vi en sväng till Mormor, Migo har varit med mig en gång tidigare men nu fick även dom andra hundarna följa med till deras nya lägenhet. (dom har sålt huset).
Det har blivit lite ordning där nu och alla flyttkartonger var borta. Ubbe skulle hjälpa till att koppla in datorer o skrivare. Kan säga att morsan är en riktig datanörd både när det gäller att chatta och att använda sig av massa program när hon syr lappteknik och broderier.
Men att krypa på golvet under bord o koppla ihop saker funkar inte riktigt med hennes onda kropp. Att hon överhuvudtaget fick plats med alla sina saker i ett rum är ett under, ändå har hon fått minska ner på sybänkar o hyllor.

Det har snöat i omgångar under dagen och vi har skottat ett par gånger. Men det är så härligt, äntligen får barnen snö på jullovet och en vit jul.
Tobias önskar sig en snowboard, men dom är riktigt dyra och det känns så där. Visste man att snön skulle ligga kvar hela vintern så kan det kanske vara värt pengarna. Men man har ju ingen aning om hur länge detta varar.
Annars lägger jag gärna pengar på sånt hellre en dataprylar, tycker man ska uppmuntra barnen att vara ute och leka. Men som det ser ut nu så får han nöja sig med sin gamla pulka o snowracer.
Emma & Robin bjöd jag på bio ikväll, så dom skulle in till Nyköping och titta på Avatar (tror den hette något sådant). Emma ska ju hjälpa till och passa hundarna på jullovet när jag börjar jobba och Robin har fyllt 19år så det är dom värda tycker jag.

Tjingeling

Inga kommentarer: