söndag 15 mars 2009

Helgen.....

Fredagen var Ubbe i Borlänge och spelade hockey. Så när jag kom hem från jobbet så var det ut med hundarna, sen lagade jag mat och sist åkte Tobias o jag och handlade. Så klockan var 18 när jag fick slå ner baken. Väntade på att Mamma skulle ringa om hon kom hem skapligt, för då hade Tobias och jag tänkt att åka dit o basta + bada bubbel. Men Mamsen kom hem lagom till Let´s Dance började så då hoppade vi minispat och bestämde att vi tar det på Lördagen istället.

Började Lördag morgon med att städa, sen ut med hundarna. När vi kom hem så hade Ubbe kommit hem från Borlänge. Fortsatte att städa och sen träna jag både Bernhard och Milton. Efter det packade vi väskan med hårinpackning, ansiktsmask mm och åkte till Mamma för att basta och bada bubbel. Det var jag, Ubbe och Tobias. Hundarna följde med, men umgicks med Mamma när vi myste. Jesper har lanat hela helgen och Emma har umgåtts med pojkvännen.
Kvällen tillbringade vi framför tv:n för att kolla på melodifestivalen. Vann rätt låt? vet faktiskt inte. Den är helt klart annorlunda så varför inte.

Imorse (Söndag) så åkte Bernhard och jag till klubben. Det var träningstävling.
Det gick skit dåligt, men det gjorde det för alla. Vi var 12 ekipage i lite olika klasser och jag tror inte någon hade klarat poängen i sin klass för ett första pris. Inte en enda hund som inte strulade vid sättande och läggande. Plan var dynsur, lerig o bitvis isig och man får ta det för vad det är.
Solen tittade fram en halvtimme, vi får hoppas på mer av den varan o ev. lite vind så kanske plan torkar upp till nästa helg.
Men det var ytterligare en trevlig dag på klubben, var hemma igen vid 15. Då skiftade Ubbe och jag :-) Han hade rinkbandymatch och efter det hade han hockeymatch. En riktig träningsdag för oss båda :-)

Tjingeling

Inga kommentarer: