tisdag 8 juli 2008

Spöken

Bernhard har kommit in i spökåldern, ja jag tror att han tycker det mesta är läskigt nu. Värst är det när det är mörkt ute. To m en liten oskyldig cykelkorg på gärdet kan åka på en utskällning. Men han går ju fram och kollar även om stilen är stel och raggen är uppe haha.

Igår skulle vi ha tränat på klubben, men det öste ner hela dagen så jag drog igång en storbak med bullar. Sen sprack det upp mot kvällen, men då stod jag där med deg och bullar så det var inte mycket att göra åt det.
Det fick bli lite extra idag istället, körde lite moment träning på förmiddagen. Vid 14 så följde grabbarna Jesper och Tobias med och la ett blodspår. Ca 200-300m, 1 vinkel. Det fick ligga i 3 timmar.
Killarna följde med när vi gick det 17, dom ville verkligen se om Bernhard skulle fixa det och det var inga problem. Kändes faktiskt som att det var för lätt. Så när vi kom hem så slog jag en pling till Malin som seglat ner till Arkö och diskuterade hur jag skulle fortsätta.
Så till nästa gång blir det lite längre, flera vinklar med en liggtid på 3-4 timmar. Ska bli spännande om han fixar det.
Även Ubbe har blivit lite involverad i mitt och Bernhards spårande. I Söndags skickade jag ut Ubbe med snittslar och en boll i skogen, för att köra ett föremåls spår, eller vad det nu kallas. Det spåret la han 150m med bollen på vägen, den markerade Bernhard super bra, sen kom en vinkel och ytterligare 150m och där satt husse bakom en buske. Bernhard var klockren på detta spår.

Att denna kille gillar att jobba och speciellt spåra är det ingen tvekan om, idag var han helt till sig här hemma när han såg att jag började plocka med snittslar och spårlinan. Han vet vad som är på G.

Inga kommentarer: