onsdag 9 juli 2008

Noskvalster


Idag så har solen skinit hela dagen. Varmt och gott har det varit och vad har då vi gjort.


Jag har varit hos läkaren och fått piller och remiss till röntgen för min rygg, Bernhard ska bli behandlad för noskvalster.


Han började "fnysa" i måndags och det har bara ökat i antal. Så det blev att ringa våran veterinär. Jag misstänkte noskvalster och Kristina sa att vi behandlar och kollar om symptomen försvinner. Annars kan det vara någon form av allergi sa hon. Jag hoppas på det första.


Tur att jag inte var nere på klubben i Måndags och träna då.


Jag har pratat med Helena min granne och berättat så dom håller koll på Selma och att dom kanske inte ska leka på ett tag.


Stackars vovvar, dom undrar väl vad som felar när dom inte fick hälsa på varandra genom nätet som skiljer dom åt.

Och det blir inget hälsa på andra hundar på ett tag när vi är ute, i och för sig brukar vi inte hälsa på allt och alla, utan dom vi känner bara.

Aktivering på tomten har det blivit idag. Lite moment blev det. Inkallning, fot, stå, platsliggning, vi tränade oxå på dom nya som stå och skall. Sen avslutade vi med lite agillity, hade kameran med mig när vi träna och det störde inte honom ett dugg.


Tjingeling




Inga kommentarer: