fredag 19 december 2008

Tävlingslydnadscirkeln

Igår var det cirkelträff. Vi var 8 ekipage denna Torsdag och delade in oss 4 och 4. Vi körde 2 platsläggningar och även tandvisning. Sen så körde vi 2 och 2 där vi dirigerar varandra i 2st förbestämda moment som man själv valt.
Jag hade valt tandvisning och linförighet, men då tyckte alla att tandvisning var bra och då beslutade vi att alla kör det, så då valde jag inkallning också.
Det gick inte så himlans bra i början, Bernhard spann på 5:växeln och det får jag ta på mig själv :-( . Det blev inte någon längre tur när jag kom hem från jobbet och det fick jag äta upp på träningen med en superenergisk jycke, rätt åt mig!!
Men sen så flöt det på bättre och det var som vanligt jättekul och det är så lärorikt att vara med i grupper och träna. Vi brukar börja med att träffas i stugan, gå igenom vad var och en vill köra. Dela upp oss och sen sätter vi igång. Vi avslutar alltid med kaffe och smörgås i stugan och alla berättar om hur träningen gått och om man testat något tips så berättar man om det gav något resultat osv. En super trevlig Torsdag :-)

Idag var det sista dagen på denna termin för barnen i skolan. Emma och Jesper kom hem med sin julbetyg och jag var riktigt stolt över dom. Fortsätter dom så här så ruinerar dom mig när slutbetygen kommer i sommar, men det betalar jag gärna. Bra jobbat.
Lilla, ja lilla o lilla vet jag inte riktigt, men han är ju minst Tobias. Han har ju inte riktigt jullov då han måste gå på fritids när vi jobbar, men jag har tagit ledigt 3 dagar under jullovet, så några dagar slipper han iaf.

Magsjuka, ja det måste gå något sådant i hundvärden. Vet inte hur många jag hört berätta nu att hundar skitit och spytt den senaste veckan. Detta gäller då även Bernhard som tömde sig totalt från alla håll. Men dygnet efter så var allt bra och han var pigg och glad hela tiden.

Imorgon ska vi iväg till Nyköping igen för att försöka få ihop dom sista julklapparna.

Tjingeling

Inga kommentarer: