lördag 7 mars 2009

Dagarna går

Och mitt bloggande är till o från som vanligt. Vad ska man skylla på denna gång? hmmm, tror jag skyller på glasögonen :-0 jo tanten har fått en förskottspresent till sin 40-års dag, dålig syn. Detta uppmärksammades när jag skulle göra en synkontroll på jobbet inför kranrepetitionen. (Alla på SSAB som har kran och truckkort måste gå på repetition var 5:e år) Jag klarade syn kollen för att köra truck o kran, men det var något som inte stämde och sköterskan hänvisade mig till en optikern. Väl där fick jag en riktig aha känsla, jösses vad hade hänt med min syn. Glasögon blev det och hade jag huvudvärk innan så var det inget mot vad jag fick andra dagen jag använde glasögonen. Men nu känns det mycket bättre.

Utbildningen för instruktörer och assistenter på brukshundklubben med Memea Mohlin var superbra, hoppas det blir en fortsättning. Vi pratade mycket om hundarnas signaler i alla situationer och dom som hade hundar med sig körde övningar. Jag själv var med som "figge" utan hund alltså. Men det var bra för man tar in så mycket mer i huvudet genom att lyssna och studera.
Köpte en film och en bok av henne. Filmen var dock väldigt kort i mitt tycke för det priset, men boken är verkligen bra.

Dagens utställning (Mälardalens Cockerklubb) var ju bara för bra. Ett lyckorus i nervöst svetttillstånd, kramp i benen, det var jag :D (Till Veronica o Jill, jag andades men det hjälpte inte "L")
Har väl aldrig packat in så många priser i bilen efter en utställning.
Milton gick riktigt bra för att vara första gången o helt otränad. Han slutade som 3:a i sin klass, brorsan Kasper blev 2.a och brorsan Elias 4:a.

Bernhard gick riktigt bra liksom hans far Joker. Bernhard bht 3:a och Unghunds BIS och Pappa Joker bht 1:a och BIS.

Tobias tävlade i "Barn med hund" med Bernhard, ångrade lite det valet. Det hade nog varit bättre om han fått ta Milton för uj vad han fick kämpa med en mattetokig Bernhard. Men han kämpade på jättebra och var jättenöjd med sin priser. En bra dag även för honom.

Men som på alla andra utställningar så är det ändå roligast att träffa alla härliga underbara människor med samma hund och ras intresse som en annans. Dom finns ju alltid där oavsett hur det går för dagen :-) klart det är kul när det går bra för ens egen hund, men jag uppskattar ändå allt prat i gänget o med andra runt i kring.

Några filmklipp som jag fått av Madde, tack för dom :-)



Vill oxå passa på att tacka för alla gratulationer vi fått och min förskottspresent av Marie. TACK !!!!

Tjingeling

Inga kommentarer: